1078
20:53
19.12.2024

 

Askerlik tecili için gereken adımlar aşağıda tanımlanmıştır. Doldurulması gereken belgeler ise ekte sunulmuştur. Askerlik tecil sürenizin bitiş tarihinin en geç 2 ay öncesinde belgelerinizi eksiksiz şekilde Ataşelik adresine posta ile göndermeniz gerekmektedir.

Merak ettiğiniz sorularınız olması halinde chicago@meb.gov.tr eposta adresinden bizimle tekrar iletişime geçebilirsiniz.

 

Lisansüstü (Graduate) öğrencileri için tecil işlemleri

Bölgemizde Lisansüstü (Graduate) seviyesinde öğrenim görenlerden özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, aşağıdaki linkte yer alan başvuru dilekçesini doldurarak, devamındaki belgeleri eklemek suretiyle 455 N. Cityfront Plaza Dr. NBC Tower Suite 2900 Chicago, IL 60611, USA adresine posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir. 

Dikkat:

·Şahsi başvuru kabul edilmemektedir!

·Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir!

·Evrak eksiği bulunmayanların askerlik durumlarıyla ilgili yazışmaları Ataşeliğimizce gecikmeksizin yapılmaktadır. Bu nedenle, evrakın askerlik şubesine ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Ataşeliğimize sorulmaması,  bunun yerine doğrudan askerlik şubesinden bilgi alınması önemle rica olunur!

·Özel öğrencilik başvurusuyla ilgili yazışmalar için chicago@meb.gov.tr adresine eposta atabilirsiniz.

 

1. Özel Öğrenci Bilgi Formu (EK1: Özel Öğrenci Bilgi Formu);

·Öğrencilere yapılacak tebligatlar e-posta aracılığıyla yapılacağından, geçerli bir e-

posta adresinin forma yazıldığından emin olunmalıdır. 

·Form bilgisayar ortamında doldurulmalıdır. Form mutlaka imzalanmalıdır. 

 

2. Nüfus kayıt örneği,

·Nüfus kayıt örneği E-Devletten alınabilir.

 

3. Pasaport ve I-20 belgesinin fotokopisi

·Pasaportun kişi bilgilerini içeren sayfası fotokopileri, 

·Pasaportun vize sayfasının fotokopisi ile ABD'ye giriş kaydını içeren mühür 

sayfalarının fotokopileri, 

·I-20/DS-2019 belgesinin fotokopisi (Öğrenci Vizeniz), 

·ABD'ye en son girişi gösteren I-94 belgesi (U.S. Customs and Border Protection), 

·E-Devlet üzerinden alınabilen yurda giriş-çıkış belgesi istenmektedir. 

·Pasaport ve I-20 belgesi olmayıp yeşil kartı ya da Amerikan makamları tarafından 

verilen bir kimlik belgesi olanlar, bunların fotokopileri ile başvuru yapabilirler.

·Bölgemizdeki bir okula kayıt yaptırmakla birlikte, halen Türkiye'de ikamet edip 

uzaktan eğitim alan öğrencilerin askerlik ertelemesi için Ataşeliğimize değil, Milli 

Savunma Bakanlığının 02.12.2020-E.708247 sayılı yazısı gereğince, doğrudan 

bağlı oldukları askerlik şubesine başvurmaları gerekmektedir. Başvuruda; kabul 

belgesi (acceptance) ve öğrenci belgesinin (enrollment verification) asıllarının, bu 

belgelerin noter onaylı yeminli tercümelerinin, ayrıca e-Devlet üzerinden alınacak 

karekodlu ''Okul/Kurum Tanıma Belgesi'' veya YÖK'ten alınacak ''Okul/Kurum 

Tanıma Belgesi''nin ibrazı istenmektedir.

  

·Amerikan vatandaşlığı bulunanların, Asker Alma Kanunu (md. 38) ve Asker Alma 

Yönetmeliği (md. 62) kapsamında tek seferde 35 yaşının sonuna kadar askerlik 

erteleme hakkı bulunmaktadır. Bu durumdakilerin askerlik ertelemesi için 

Ataşeliğimize değil, doğrudan bağlı oldukları başkonsolosluğun askerlik birimine 

başvuru yapmaları gerekmektedir. 

4. Askerlik durumunu gösterir belgenin aslı;

·Lisansüstü (master, doktora) öğrenim amacına yönelik dil öğrenimi, lisansüstü

(master) veya doktora seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda

kayıtlı öğrencilerden askerlik durum belgesi istenmektedir.

·Daha önceki yüksek lisans veya doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı

olarak verilmiş sevk tehiri varsa, bu tehirin iptal edildiğine dair belge,

·Askerlik Durum Belgesini gösteren belge. E-Devletten alınabilir.

·Şayet öğrenci okula kayıt tarihinde yoklama kaçağı ya da bakaya değil ise daha

sonraki bir tarihte Yoklama Kaçağı durumuna düştüyse buna ilişkin matbu dilekçeyi

doldurup imzalayıp belgeleri arasında Ataşeliğimize sunmalıdır. Matbu dilekçeye

ulaşmak için (EK2: Yoklama Taahhüt Belgesi).

 

5. En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait mezuniyet belgesi ve yurda giriş-çıkış belgesi

·E-devletten alınacak bir önceki öğrenimlere ait mezuniyet belgesi veya mezuniyet

belgesinin aslının onaylı fotokopisi (Mezun olunan aşama yurt dışında bir

ortaöğretim kurumu ise eğitim müşavirlikleri/ataşeliklerinden veya il milli eğitim

müdürlüklerinden alınacak denklik belgesi ya da yükseköğretim kurumu ise YÖK'ten

alınacak denklik belgesiyle birlikte ibraz edilmelidir.

·E-devletten veya YÖK'ten alınacak okul tanıma belgesi

·E-devletten alınacak yurda giriş/çıkış belgesi veya öğrenim görülecek ülkeye giriş

yaptığını gösterir belge (travel document I94) (henüz yurt dışına çıkılmamışsa daha

sonra teslim edilecektir) 

 

6. Tam zamanlı öğrenci olunduğuna dair öğrenci kayıt kabul belgesi ile not döküm çizelgesinin aslı (Enrollment letter, official transcript); 

·Kayıt yaptırılan yüksek öğrenim kurumundan alınacak, dil, hazırlık veya esas

öğrenim seviyesini (yüksek lisans, doktora vb.) ve dalını, öğrenime başlayış ve bitiş

tarihlerini, kaçıncı sömestrden başlandığını ve öğrenimin tam zamanlı olduğunu

gösteren onaylı okul belgesinin aslı (enrollment letter) ile, not dökümünü

gösterir belgenin aslı (official transcript).

·Bir lisansüstü eğitim amacına yönelik olmayan, tamamen yükümlünün kendi

isteğine bağlı olarak yurt dışında yapılan özel dil eğitimlerinden dolayı askerlik sevk

tehiri işlemi yapılmadığından, kayıtlı olduğu/olacağı dil öğreniminden dolayı özel

öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin sunacakları öğrenci

belgesinde, dil öğreniminin yüksek lisans amacına yönelik olduğu, en az iki ay

süreyle ve haftada en az 15 saat öğrenim görecekleri belirtilmelidir.

·Dil öğrenimini tamamlayan öğrencilerin, esas öğrenimlerine başladıklarına dair

öğrenci belgesini (enrollment letter) Ataşeliğimize göndermeleri gerekmektedir.

·Bu başlıkta istenen belgelerin temininde zorluk yaşanıyorsa, okul tarafından

doğrudan Ataşeliğimizin chicago@meb.gov.tr adresli eposta hesabına

gönderilmesi de mümkündür.

 

7. Okul Tanıma Belgesi

·E-Devletten veya YÖK'ten alınacak okul tanıma belgesi zorunludur.

·Ataşeliğimizde özel öğrenci dosyası açtırılması ve buna bağlı haklardan

faydalanılabilmesi için, öğrenim görülecek yükseköğretim kurumunun YÖK

tarafından tanınıyor olması gerekmektedir.

·Okul tanıma belgesi almak için ilk olarak matbu dilekçe'yi doldurunuz, daha sonra

bu dilekçeyi YÖK'ün denklik@yok.gov.tr adresine eposta ile gönderiniz. ABD'deki

yükseköğretim kurumları okul tanıma belgesi için başvuru ücreti ödenmesine gerek

yoktur. İlgili belge YÖK'e posta yoluyla ya da şahsen başvuru yapılarak  da

alınabilmektedir. Detaylar için tıklayınız.

 

8. Bir adet vesikalık fotoğraf;

·Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmış olmalıdır.

 

9. Zorunlu hizmet belgesi;

·Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa

istenmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.

·Zorunlu devlet hizmeti yükümü olanlardan zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını

ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını/ertelettirdiğini belgelemeleri

istenir.

 

10. İstifa belgesi;

·Bu belge kamu görevlisi olup, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan

istenmektedir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez.

·Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların

yanında görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır. 

 

11. Özel Öğrenci Tanıma Fişi (EK3: Özel Öğrenci Tanıma Fişi);

·Özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan bütün öğrenciler

bu formu eksiksiz olarak bilgisayar ortamında doldurup çıktı almaksızın Word

formatında cicago@meb.gov.tr adresine e-posta ile göndermelidirler. 

 

12. Sevk Tehiri Teklif Formu (EK6: Sevk Tehiri Teklif Formu);

·Bu belge lisansüstü (master, doktora) öğrenim amacına yönelik dil öğrenimi,

lisansüstü (master) veya doktora seviyesinde öğrenim görenlerden istenmektedir.

·Lisansüstü öğrenim amacına yönelik dil öğrenimi, lisansüstü veya doktora

seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan bütün

öğrenciler bu formu bilgisayara indirilip eksiksiz olarak doldurduktan sonra, bir

çıktısının alınarak imzalanması gerekmektedir. İmzasız formlar kabul

edilmemektedir.

 

13. Belge Kontrol Listesi (EK7: Belge Kontrol Listesi)

Gönderilecek belgelerde eksiklik olmaması bakımından Belge kontrol listesi

bilgisayar ortamında doldurulmalı ve imzalanarak gönderilmelidir.

 

Saygılarımla,

Prof. Dr. Fatih Yardımcıoğlu

Eğitim Ataşesi

EKLER:

EK1: Özel Öğrenci Bilgi Formu

EK2: Yoklama Taahhüt Belgesi

EK3: Özel Öğrenci Tanıma Fişi

EK6: Sevk Tehiri Teklif Formu

EK7: Belge Kontrol Listesi

Yayın Tarihi: 19.12.2024