Askerlik tecili için gereken adımlar aşağıda tanımlanmıştır. Doldurulması gereken belgeler ise ekte sunulmuştur. Askerlik tecil sürenizin bitiş tarihinin en geç 2 ay öncesinde belgelerinizi eksiksiz şekilde Ataşelik adresine posta ile göndermeniz gerekmektedir.
Merak ettiğiniz sorularınız olması halinde chicago@meb.gov.tr eposta adresinden bizimle tekrar iletişime geçebilirsiniz.
Ön Lisans ve Lisans (Undergraduate) öğrencileri için tecil işlemleri
Bölgemizde ön lisans ve lisans (yüksekokul ve fakülte, (undergraduate)) seviyesinde öğrenim görenlerden özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, aşağıdaki linkte yer alan başvuru dilekçesini doldurarak, devamındaki belgeleri eklemek suretiyle 455 N. Cityfront Plaza Dr. NBC Tower Suite 2900 Chicago, IL 60611, USA adresine posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.
Dikkat:
·Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir!
·Evrak eksiği bulunmayanların askerlik durumlarıyla ilgili yazışmaları Ataşeliğimizce gecikmeksizin yapılmaktadır. Bu nedenle, evrakın askerlik şubesine ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Ataşeliğimize sorulmaması, bunun yerine doğrudan askerlik şubesinden bilgi alınması önemle rica olunur!
·Özel öğrencilik başvurusuyla ilgili yazışmalar için chicago@meb.gov.tr adresine eposta atabilirsiniz.
1. Özel Öğrenci Bilgi Formu (EK1: Özel Öğrenci Bilgi Formu);
·Öğrencilere yapılacak tebligatlar e-posta aracılığıyla yapılacağından, geçerli bir e-
posta adresinin forma yazıldığından emin olunmalıdır.
·Form "Bilgisayar" ortamında doldurulmalıdır. Form mutlaka imzalanmalıdır.
2. Nüfus kayıt örneği
·Nüfus kayıt örneği E-Devletten alınabilir.
3. Pasaport ve I-20 belgesinin fotokopisi;
·Pasaportun kişi bilgilerini içeren sayfası fotokopileri,
·Pasaportun vize sayfasının fotokopisi ile ABD'ye giriş kaydını içeren mühür
sayfalarının fotokopileri,
·I-20/DS-2019 belgesinin fotokopisi (Öğrenci Vizeniz),
·ABD'ye en son girişi gösteren I-94 belgesi (U.S. Customs and Border Protection),
·E-Devlet üzerinden alınabilen yurda giriş-çıkış belgesi istenmektedir.
·Pasaport ve I-20 belgesi olmayıp yeşil kartı ya da Amerikan makamları tarafından
verilen bir kimlik belgesi olanlar, bunların fotokopileri ile başvuru yapabilirler.
·Bölgemizdeki bir okula kayıt yaptırmakla birlikte, halen Türkiye'de ikamet edip
uzaktan eğitim alan öğrencilerin askerlik ertelemesi için Ataşeliğimize değil, Milli
Savunma Bakanlığının 02.12.2020-E.708247 sayılı yazısı gereğince, doğrudan
bağlı oldukları askerlik şubesine başvurmaları gerekmektedir. Başvuruda; kabul
belgesi (acceptance) ve öğrenci belgesinin (enrollment verification) asıllarının, bu
belgelerin noter onaylı yeminli tercümelerinin, ayrıca e-Devlet üzerinden alınacak
karekodlu ''Okul/Kurum Tanıma Belgesi'' veya YÖK'ten alınacak ''Okul/Kurum
Tanıma Belgesi''nin ibrazı istenmektedir.
Amerikan vatandaşlığı bulunanların, Asker Alma Kanunu (md. 38) ve Asker Alma
Yönetmeliği (md. 62) kapsamında tek seferde 35 yaşının sonuna kadar askerlik
erteleme hakkı bulunmaktadır. Bu durumdakilerin askerlik ertelemesi için
Ataşeliğimize değil, doğrudan bağlı oldukları başkonsolosluğun askerlik birimine
başvuru yapmaları gerekmektedir.
4. Askerlik durumunu gösterir belgenin aslı;
·Bir ön lisans (iki yıllık yüksek okul) veya lisans (dört yıllık fakülte)
seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı
öğrencilerden askerlik tecil belgesi istenmektedir.
·Daha önceki yüksek lisans veya doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı
olarak verilmiş sevk tehiri varsa, bu tehirin iptal edildiğine dair belge,
·Askerlik Durum Belgesini gösteren belge E-Devletten alınır.
Şayet öğrenci okula kayıt tarihinde yoklama kaçağı ya da bakaya değil ise daha sonraki bir tarihte Yoklama Kaçağı durumuna düştüyse buna ilişkin matbu dilekçeyi doldurup imzalayıp belgeleri arasında Ataşeliğimize sunmalıdır. Matbu dilekçeye ulaşmak için (EK2: Yoklama Taahhüt Belgesi).
5. En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait mezuniyet belgesi ve yurda giriş-çıkış belgesi
·E-devletten alınacak bir önceki öğrenimlere ait mezuniyet belgesi veya mezuniyet
belgesinin aslının onaylı fotokopisi (Mezun olunan aşama yurt dışında bir
ortaöğretim kurumu ise eğitim müşavirlikleri/ataşeliklerinden veya il milli eğitim
müdürlüklerinden alınacak denklik belgesi ya da yükseköğretim kurumu ise YÖK'ten
alınacak denklik belgesiyle birlikte ibraz edilmelidir.
·E-devletten veya YÖK'ten alınacak okul tanıma belgesi
·Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden eğitim
müşavirlikleri/ataşelikleri veya il milli eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik
belgesinin noter onaylı örneği (Denklik için tıklayınız),
·E-devletten alınacak yurda giriş/çıkış belgesi veya öğrenim görülecek ülkeye giriş
yaptığını gösterir belge (travel document I94) (henüz yurt dışına çıkılmamışsa daha
sonra teslim edilecektir)
6. Tam zamanlı öğrenci olunduğuna dair öğrenci kayıt kabul belgesi ile not döküm çizelgesinin aslı (Enrollment letter, official transcript);
·Kayıt belgesi (enrollment letter); kayıt yaptırılan yüksek öğrenim kurumundan
alınmalı, öğrenim seviyesini (yüksek lisans, doktora vb.) ve dalını, toplam öğrenim
süresini, öğrenime başlayış ve bitiş tarihlerini, kaçıncı dönemden başlandığını
göstermeli, öğrenimin tam zamanlı olduğuna dair beyan içermelidir. Bu belgenin
okul tarafından onaylanmış asıl nüshası Ataşeliğimize sunulmalıdır.
·Not dökümünü gösterir belge (official transcript), okul tarafından kapalı zarfa
konulmuş ve mühürlenmiş şekilde, zarf açılmaksızın Ataşeliğimize
sunulmalıdır. Bu belge, ilk dönem olması nedeniyle notların oluşmaması
durumunda ise alınan dersleri göstermesi bakımından istenmektedir.
·Bir yüksek lisans ya da doktora programının hazırlığı mahiyetinde
olmayan, tamamen isteğe bağlı olarak yapılan dil öğrenimlerinden/dil
kursundan dolayı askerlik erteleme işlemi yapılamamaktadır. Dil
öğreniminden/dil kursundan dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen
öğrencilerin, YÖK tarafından tanınan bir akademik kurumun yüksek lisans ya da
doktora programından kabul belgesi sunması, bu belgede dil kursu şartının
belirtilmesi gerekmektedir.
·Bu başlıkta istenen belgelerin temininde zorluk yaşanıyorsa, okul tarafından
doğrudan Ataşeliğimizin chicago@meb.gov.tr adresli eposta hesabına
gönderilmesi de mümkündür.
7. Okul Tanıma Belgesi
·Ataşeliğimizde özel öğrenci dosyası açtırılması ve buna bağlı haklardan
faydalanılabilmesi için, öğrenim görülecek yükseköğretim kurumunun YÖK
tarafından tanınıyor olması gerekmektedir.
Okul tanıma belgesi almak için ilk olarak matbu dilekçe'yi doldurunuz, daha sonra
bu dilekçeyi YÖK'ün denklik@yok.gov.tr adresine eposta ile gönderiniz. ABD'deki
yükseköğretim kurumları okul tanıma belgesi için başvuru ücreti ödenmesine gerek
yoktur. İlgili belge YÖK'e posta yoluyla ya da şahsen başvuru yapılarak da
alınabilmektedir. Detaylar için tıklayınız.
8. Bir adet vesikalık fotoğraf;
·Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmış olmalıdır.
9. Zorunlu hizmet belgesi;
·Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa
istenmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.
·Zorunlu devlet hizmeti yükümü olanlardan zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını
ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını/ertelettirdiğini belgelemeleri
istenir.
10. İstifa belgesi;
·Bu belge kamu görevlisi olup, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan
istenmektedir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez.
·Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların
yanında görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır.
11. Özel Öğrenci Tanıma Fişi (EK3: Özel Öğrenci Tanıma Fişi);
·Özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan bütün öğrenciler
bu formu eksiksiz olarak bilgisayar ortamında doldurup çıktı almaksızın Word
formatında cicago@meb.gov.tr adresine e-posta ile göndermelidirler.
12. EK-C2 Öğrenci Durum Belgesi (EK4: Öğrenci Durum Belgesi)
·Ön lisans ve lisans seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru
yapacak olan bütün öğrenciler bu formu eksiksiz olarak bilgisayar ortamında
doldurup, çıktı almaksızın word formatında chicago@meb.gov.tr adresine e-posta
ile göndermelidirler.
13. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (3 Adet) (EK5: Tebliğ Tebellüğ Belgesi);
·Ön lisans ve lisans seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru
yapacak olan bütün öğrenciler tebliğ-tebellüğ belgesini bilgisayar ortamında doldurup üç adet çıktı aldıktan sonra, her üç nüshanın da ´tebellüğ´
bölümünü imzalamak suretiyle diğer belgelerle birlikte Ataşeliğimize posta yoluyla
göndermelidirler.
·İlgili belgenin;
2. Maddesi, daha önce "Özel Öğrencilik Statüsü" almış öğrenciler tarafından doldurulacaktır. Aksi halde boş bırakılacaktır.
3. Maddesi, tarafımızca doldurulacaktır. Buraya tarih yazılan belgeler geçersiz olacaktır.
14. Belge Kontrol Listesi (EK6: Belge Kontrol Listesi)
Gönderilecek belgelerde eksiklik olmaması bakımından Belgekonrtol listesi
doldurulmalı ve imzalanarak gönderilmelidir.
Saygılarımla,
Prof. Dr. Fatih Yardımcıoğlu
Eğitim Ataşesi
EKLER: