1564
20:51
19.12.2024

Askerlik tecili için gereken adımlar aşağıda tanımlanmıştır. Doldurulması gereken belgeler ise ekte sunulmuştur. Askerlik tecil sürenizin bitiş tarihinin en geç 2 ay öncesinde belgelerinizi eksiksiz şekilde Ataşelik adresine posta ile göndermeniz gerekmektedir.

Merak ettiğiniz sorularınız olması halinde chicago@meb.gov.tr eposta adresinden bizimle tekrar iletişime geçebilirsiniz.

Ön Lisans ve Lisans (Undergraduate) öğrencileri için tecil işlemleri

Bölgemizde ön lisans ve lisans (yüksekokul ve fakülte, (undergraduate)) seviyesinde öğrenim görenlerden özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, aşağıdaki linkte yer alan başvuru dilekçesini doldurarak, devamındaki belgeleri eklemek suretiyle 455 N. Cityfront Plaza Dr. NBC Tower Suite 2900 Chicago, IL 60611, USA adresine posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir. 

Dikkat:

 

·Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir!

·Evrak eksiği bulunmayanların askerlik durumlarıyla ilgili yazışmaları Ataşeliğimizce gecikmeksizin yapılmaktadır. Bu nedenle, evrakın askerlik şubesine ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Ataşeliğimize sorulmaması, bunun yerine doğrudan askerlik şubesinden bilgi alınması önemle rica olunur!

·Özel öğrencilik başvurusuyla ilgili yazışmalar için chicago@meb.gov.tr adresine eposta atabilirsiniz.

 

1. Özel Öğrenci Bilgi Formu (EK1: Özel Öğrenci Bilgi Formu);

·Öğrencilere yapılacak tebligatlar e-posta aracılığıyla yapılacağından, geçerli bir e-

posta adresinin forma yazıldığından emin olunmalıdır. 

·Form "Bilgisayar" ortamında doldurulmalıdır. Form mutlaka imzalanmalıdır. 

 

2. Nüfus kayıt örneği 

·Nüfus kayıt örneği E-Devletten alınabilir.

 

3. Pasaport ve I-20 belgesinin fotokopisi;

·Pasaportun kişi bilgilerini içeren sayfası fotokopileri,

 

·Pasaportun vize sayfasının fotokopisi ile ABD'ye giriş kaydını içeren mühür

sayfalarının fotokopileri,

 

·I-20/DS-2019 belgesinin fotokopisi (Öğrenci Vizeniz),

 

·ABD'ye en son girişi gösteren I-94 belgesi (U.S. Customs and Border Protection),

 

·E-Devlet üzerinden alınabilen yurda giriş-çıkış belgesi istenmektedir.

 

·Pasaport ve I-20 belgesi olmayıp yeşil kartı ya da Amerikan makamları tarafından

verilen bir kimlik belgesi olanlar, bunların fotokopileri ile başvuru yapabilirler.

 

 

·Bölgemizdeki bir okula kayıt yaptırmakla birlikte, halen Türkiye'de ikamet edip

uzaktan eğitim alan öğrencilerin askerlik ertelemesi için Ataşeliğimize değil, Milli

Savunma Bakanlığının 02.12.2020-E.708247 sayılı yazısı gereğince, doğrudan

bağlı oldukları askerlik şubesine başvurmaları gerekmektedir. Başvuruda; kabul

belgesi (acceptance) ve öğrenci belgesinin (enrollment verification) asıllarının, bu

belgelerin noter onaylı yeminli tercümelerinin, ayrıca e-Devlet üzerinden alınacak

karekodlu ''Okul/Kurum Tanıma Belgesi'' veya YÖK'ten alınacak ''Okul/Kurum

Tanıma Belgesi''nin ibrazı istenmektedir.

 

Amerikan vatandaşlığı bulunanların, Asker Alma Kanunu (md. 38) ve Asker Alma

Yönetmeliği (md. 62) kapsamında tek seferde 35 yaşının sonuna kadar askerlik

erteleme hakkı bulunmaktadır. Bu durumdakilerin askerlik ertelemesi için

Ataşeliğimize değil, doğrudan bağlı oldukları başkonsolosluğun askerlik birimine

başvuru yapmaları gerekmektedir.

 

4. Askerlik durumunu gösterir belgenin aslı;

·Bir ön lisans (iki yıllık yüksek okul) veya lisans (dört yıllık fakülte)

seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı

öğrencilerden askerlik tecil belgesi istenmektedir.

·Daha önceki yüksek lisans veya doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı

olarak verilmiş sevk tehiri varsa, bu tehirin iptal edildiğine dair belge,

·Askerlik Durum Belgesini gösteren belge E-Devletten alınır.

Şayet öğrenci okula kayıt tarihinde yoklama kaçağı ya da bakaya değil ise daha sonraki bir tarihte Yoklama Kaçağı durumuna düştüyse buna ilişkin matbu dilekçeyi doldurup imzalayıp belgeleri arasında Ataşeliğimize sunmalıdır. Matbu dilekçeye ulaşmak için (EK2: Yoklama Taahhüt Belgesi).

 

5. En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait mezuniyet belgesi ve yurda giriş-çıkış belgesi

·E-devletten alınacak bir önceki öğrenimlere ait mezuniyet belgesi veya mezuniyet

belgesinin aslının onaylı fotokopisi (Mezun olunan aşama yurt dışında bir

ortaöğretim kurumu ise eğitim müşavirlikleri/ataşeliklerinden veya il milli eğitim

müdürlüklerinden alınacak denklik belgesi ya da yükseköğretim kurumu ise YÖK'ten

alınacak denklik belgesiyle birlikte ibraz edilmelidir.

·E-devletten veya YÖK'ten alınacak okul tanıma belgesi

·Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden eğitim

müşavirlikleri/ataşelikleri veya il milli eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik

belgesinin noter onaylı örneği (Denklik için tıklayınız),

·E-devletten alınacak yurda giriş/çıkış belgesi veya öğrenim görülecek ülkeye giriş

yaptığını gösterir belge (travel document I94) (henüz yurt dışına çıkılmamışsa daha

sonra teslim edilecektir) 

 

6. Tam zamanlı öğrenci olunduğuna dair öğrenci kayıt kabul belgesi ile not döküm çizelgesinin aslı (Enrollment letter, official transcript); 

·Kayıt belgesi (enrollment letter); kayıt yaptırılan yüksek öğrenim kurumundan

alınmalı, öğrenim seviyesini (yüksek lisans, doktora vb.) ve dalını, toplam öğrenim

süresini, öğrenime başlayış ve bitiş tarihlerini, kaçıncı dönemden başlandığını

göstermeli, öğrenimin tam zamanlı olduğuna dair beyan içermelidir. Bu belgenin

okul tarafından onaylanmış asıl nüshası Ataşeliğimize sunulmalıdır.

·Not dökümünü gösterir belge (official transcript), okul tarafından kapalı zarfa

konulmuş ve mühürlenmiş şekilde, zarf açılmaksızın Ataşeliğimize

sunulmalıdır. Bu belge, ilk dönem olması nedeniyle notların oluşmaması

durumunda ise alınan dersleri göstermesi bakımından istenmektedir.

·Bir yüksek lisans ya da doktora programının hazırlığı mahiyetinde

olmayan, tamamen isteğe bağlı olarak yapılan dil öğrenimlerinden/dil

kursundan dolayı askerlik erteleme işlemi yapılamamaktadır. Dil

öğreniminden/dil kursundan dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen

öğrencilerin, YÖK tarafından tanınan bir akademik kurumun yüksek lisans ya da

doktora programından kabul belgesi sunması, bu belgede dil kursu şartının

belirtilmesi gerekmektedir.

·Bu başlıkta istenen belgelerin temininde zorluk yaşanıyorsa, okul tarafından

doğrudan Ataşeliğimizin chicago@meb.gov.tr adresli eposta hesabına

gönderilmesi de mümkündür.

 

7. Okul Tanıma Belgesi

·Ataşeliğimizde özel öğrenci dosyası açtırılması ve buna bağlı haklardan

faydalanılabilmesi için, öğrenim görülecek yükseköğretim kurumunun YÖK

tarafından tanınıyor olması gerekmektedir.

Okul tanıma belgesi almak için ilk olarak matbu dilekçe'yi doldurunuz, daha sonra

bu dilekçeyi YÖK'ün denklik@yok.gov.tr adresine eposta ile gönderiniz. ABD'deki

yükseköğretim kurumları okul tanıma belgesi için başvuru ücreti ödenmesine gerek

yoktur. İlgili belge YÖK'e posta yoluyla ya da şahsen başvuru yapılarak  da

alınabilmektedir. Detaylar için tıklayınız.

 

8. Bir adet vesikalık fotoğraf;

·Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmış olmalıdır.

 

9. Zorunlu hizmet belgesi;

·Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa

istenmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.

·Zorunlu devlet hizmeti yükümü olanlardan zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını

ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını/ertelettirdiğini belgelemeleri

istenir.

 

10. İstifa belgesi;

·Bu belge kamu görevlisi olup, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan

istenmektedir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez.

·Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların

yanında görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır. 

 

11. Özel Öğrenci Tanıma Fişi (EK3: Özel Öğrenci Tanıma Fişi);

·Özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan bütün öğrenciler

bu formu eksiksiz olarak bilgisayar ortamında doldurup çıktı almaksızın Word

formatında cicago@meb.gov.tr adresine e-posta ile göndermelidirler. 

 

12. EK-C2 Öğrenci Durum Belgesi (EK4: Öğrenci Durum Belgesi)

·Ön lisans ve lisans seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru

yapacak olan bütün öğrenciler bu formu eksiksiz olarak bilgisayar ortamında

doldurup, çıktı almaksızın word formatında chicago@meb.gov.tr adresine e-posta

ile göndermelidirler.

 

13. Tebliğ-Tebellüğ Belgesi (3 Adet) (EK5: Tebliğ Tebellüğ Belgesi);

·Ön lisans ve lisans seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru

yapacak olan bütün öğrenciler tebliğ-tebellüğ belgesini bilgisayar ortamında doldurup üç adet çıktı aldıktan sonra, her üç nüshanın da ´tebellüğ´

bölümünü imzalamak suretiyle diğer belgelerle birlikte Ataşeliğimize posta yoluyla

göndermelidirler.

·İlgili belgenin;
2. Maddesi, daha önce "Özel Öğrencilik Statüsü" almış öğrenciler tarafından doldurulacaktır. Aksi halde boş bırakılacaktır.
3. Maddesi, tarafımızca doldurulacaktır. Buraya tarih yazılan belgeler geçersiz olacaktır.

 

14. Belge Kontrol Listesi (EK6: Belge Kontrol Listesi)

Gönderilecek belgelerde eksiklik olmaması bakımından Belgekonrtol listesi

doldurulmalı ve imzalanarak gönderilmelidir.

 

Saygılarımla,

 

Prof. Dr. Fatih Yardımcıoğlu

Eğitim Ataşesi

EKLER:

EK1: Özel Öğrenci Bilgi Formu

EK2: Yoklama Taahhüt Belgesi

EK3: Özel Öğrenci Tanıma Fişi

EK4: Öğrenci Durum Belgesi

EK5: Tebliğ Tebellüğ Belgesi

EK6: Belge Kontrol Listesi

 

Yayın Tarihi: 19.12.2024